Sjukdommar på mig och hästen

Har legat i 2 dagar nu och vart orolig för natten. Rädd för att jag ska må så dåligt så jag inte kan somna och rädd för att vakna upp i natten eller på morgonen och inte kunna andas för att jag är så sjuk. Men denna natten var inget sådan alls, så jävla skönt!!!! Börjar faktiskt bli bättre, något som jag trodde att jag aldrig skulle. 
Jag är en sån som säger en gång för mycket att jag mår dåligt och klagar verkligen. Men klagar inte på att göra saker, nej nej. Rider mina två hästar, fixar i stallet och allt sånt utan på hur jäkla dåligt jag mår. 

IAF angående min fina nippe. Skrev ju ett inlägg för några veckor sen och många tolkade det säkert som att det var något fel på honom. Och JA, det var det. Eller ah är, vet inte riktigt. Han är iaf bra nu enligt min veterinär och han känns hur fräsh och frisk som helst. Alldeles för mycket enerig har han men hoppas verkligen på att detta håller i och att inget blir sämre. Klarar mig inte utan min bästa kille. 
 
* Vet inte varför vi alltid har sån OTUR. Nippe har typ aldrig hade förslitningsskador som hovsleds eller kotledsinflamationer, ryggen eller sånt utan flyger igenom varje gång veterinären checkar av honom. Men han ska få sånna där jobbiga längre skador. Först var det att han blev trångskodd, så långt gick det att han blev gipsad t.om., sen var det när han föll ur (har inte skrivit så mycket om det än), och nu detta. Orkar inte och jag tycker ju mest synd om honom <3 Det bästa jag har. Så fort vi kommer igång och allt börjar gå FÖR BRA, så trillar vi ner på något sånt här.
 
- Några veckor från nu innan detta, hoppar 1.30 hinder som ingenting och det var den nivån alla träningarna låg på.
(Detta är 2 olika strång btw. Kan inte bestämma mig om bilderna är asfula eller fina. Det där charmiga med räcken...)
 
 
 
Black stars | |
Upp